lördag 5 mars 2011

2 Barnvagnar

Äntligen blev vagnarna färdiga, det är lite pilliga och rätt krångliga att få ihop men kul. Nu när man gjort några stycken syns det tydligt att det är hantverk, ingen av vagnarna blir likadan och ändå använder man samma mall.
Så här blev den ena vagnen, känns som en riktig vårvagn.
Så här ser den ut framifrån,  skillnaden från förra vagnen är spetsen på suffletten och att handtaget är i papper.

Spets på både kudde och lakan.
Knappen blir pricken över i´t på skötväskan.


Här har vi en vagn som går i mörkblå och vitt, tur det är ett kort för i verkligheten hade nog en sådan här vagn tvättats sönder..

Under lakanet på alla vagnar så ligger det en lös bit papper att skriva på,  baksidan är förberedd med dubbelhäftande tejp.

På denna vagn använde jag en punch till suffletten istället för spets, blev lika fint. Ingen spets på lakanet heller utan små söta hjärtan.
Ha en fortsatt bra dag hälsar Angela

5 kommentarer:

  1. wow så flotte barnevognskort, lækkert papir og pynt
    knus Pia

    SvaraRadera
  2. Fin barnvagn :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss


    http://gurkiss.com/scrapbooking

    SvaraRadera
  3. Men gu´ vilket pilljobb. Vilket tålamod du måste ha !!! Men fina blev dom. Ha en fin vecka. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Men oj vilket pilljobb att få ihop dessa vagnar. Men supersnygga blev de.

    Kul att du vill vara med på min bloggcandy!
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Jösses vilka fina vagnar!!! Nu önskar jag att jag kände någon som ska få barn, men det gör jag inte. Skulle vara skoj att prova på att göra en vagn!

    SvaraRadera