lördag 26 mars 2011

Vår i luften

Vilket underbart väder, det gav mig en massa energi och den tog jag vara på. Har fått ner alla övervintrade pelargoner i jord, fick snåla lite på jorden för det fanns inte så mycket som jag trodde. Sen planterade jag om de små pysslingskragaran som mest såg ut som svajande säv. Har också sått spetspaprika och en ny sort jag hittade som heter snacks-paprika. Det är sällan jag köper frö utan använder mig av de frö som finns i de sorter vi äter på vintern, tomatfröna har jag sparat sedan förra årets skörd. Efter fika med sonen så tog jag tag i växthuset och skurade det med grönsåpa, så skönt nu är det bara att byta ut lite jord kvar. 
Här har vi de små pysslingskragarna, de långa vingliga stjälkarna är nu i jorden.

Här har vi lite svajande tomatplanter, det är deras tur att bli omplanterade nästa gång. Bakom är nu paprikafröna som äntligen kommit i jorden.

Desssa har kommit en bit på vägen, i de blå krukorna är nyplanterade sticklingar som äntligen tagit sig.

Här är de nysatta pelargonerna från i fjol, spännande och se om alla tar sig. Borde bara bli lite mer ordningsam med vad jag har för några.

Ha en fortsatt skön lördag hälsar Angela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar