måndag 28 februari 2011

Växthus vintertid

Med mina pelargonsticklingar händer det ingenting, imorgon är det vår i almanackan så kanske de känner av det och slår rot! Idag när jag handlade slank det ner en påse slanggurka, det är så gott med hemodlad gurka. Tänk att man kan längta så trotts att man inte ens satt fröerna, tomat- och spetspaprika behöver jag inte köpa. Har massor av frö´n från fjolårets skörd.

Här har jag tagit 3 pelargonsticklingar av de pelargoner som stått i ett undanskymt fönster. Vi får se om de överlever, det är lite i tidigaste laget + att jag är lite slarvig på att komma ihåg att vattna.

Här kan man inte tro att det kommer o frodas om några månader. Väntar nog ett tag till innan jag sår, ska inte så den mängd som det blev i fjol. Det är rätt svårt att bli av med alla plantor, kanske ska lägga ut det på min Fb.

 Det är  andra året med växthus, ska bli spännande och se hur det kommer gå i år. Förra året fick jag en fantastiskt stor både gurk och tomatskörd. Har fortfarande egen tomatkross kvar i frysen, smakar helt annorlunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar