lördag 19 februari 2011

Wow så kul att göra klänningar!

Här kommer min första klänning, och det var fantastiskt roligt att göra! Tack Ziro  för att du delade med dig av mallen. Är det fler som vill göra den så hittar ni mallen här.  Jag har använt spillbitar till denna klänning så jag vet inte vad pappret kommer ifrån, skulle nog inte veta det ändå om det inte stod kvar på arket!! Pärlhalsband blev en bra dekoration.

Så här ser den ut innuti, nästa som kommer här nere har jag hel klänning under. Blev inte så snyggt när man ser skarven. Men den försvinner när texten kommer,.

Mästerfotograf blir jag nog aldrig, så här skev är klänningen inte i verkligheten.  Den här fick ett halsband av, vet inte vad det heter men jag använder med blomdekorationer. Papper? Sen blev det en diskret underkjol med en tunn spets. Vi får se vad den ska användas till. 

Här har jag hel klänning under, mycket snyggare!
Ha en fortsatt bra kväll från Angela

5 kommentarer:

  1. Vilken fin hemsida du har! får komma och shoppa loss någon dag hos dig. Nu närmar vi oss sommaren och riktigt fikaväder......kram kram Ulrika Kleve.

    SvaraRadera
  2. Vad fina klänningarna blev! Jätteskoj att du använder min mall! :)

    SvaraRadera
  3. Angela! Se till att skicka denna till februari månads tävling på scrapptorget.wordpress.com med tema vikningar... Underbart! Gillar skarpt! /Pia

    SvaraRadera
  4. Vad fina klänningar, du är så duktig på att göra vikningar av alla de slag! Har du sett att jag lyckats bli en "följare"?! Anna

    SvaraRadera
  5. Åh så glad jag blir för att ni kommenterar och Anna jag är imponerad!! Kram på er

    SvaraRadera