söndag 22 januari 2012

Brevlåda

När jag var ute och googlade runt förra veckan hittade jag en kul vikning som jag aldrig provat. Det var på en brevlåda som Bellamio hade gjort, tänkte direkt på dottern som precis fyllt 18 och numera får en massa egna räkningar som bara blir liggande på köksbordet. Så jag gjorde om ritningen lite, min brevlåda är lite större...här hittar ni mallen.

Så här blev den efter en del justeringar....ska berätta längre ner.  Är inte så nöjd med locket för det är inte tillräckligt tungt, så blir det en till får man nog göra locket med dubbla cardstock.
Håller på att lära mig färglägga med distress-färg, det är svårt i början. Tycker man ser strecken för mycket och har svårt med att se hur skuggorna ska falla....får nog bli lite fler kurser i detta. 
Klammern är ett chipboard som fick nytt utseende med lite cardstock.  Har klippt till bokstäverna för givetvis tar ju alltid vissa bokstäver slut snabbare.
Så här blev originalet till brevlådan, synd bara att jag inte tänkte innan det sattes fast...för detta är ju  baksidan på brevlådan!! Tyckte det var lite synd att ha det där så fram med nya scallpellsatsen och sprättade bort allt...sen kom det på rätt sida som var svart i stället ;)) Men det blev lika fint tycker jag, det är perfekt att jobba i papper för det mesta kan man faktiskt rätta till...bara lyckstolpen som fick några små skador.

2 kommentarer:

  1. så flot postkasse, lækkert farvelagt motiv
    knus Pia

    SvaraRadera
  2. Kanonsnygg låda.
    Jag har gjort blomman av en 30cm lång remsa som jag har stansat i ena kanten och sedan bigat med jämna mellanrum.
    Sedan vek jag varannan bigning upp och varannan ner om du fårstår hur jag menar.
    Limmade sedan ihop ändarna.
    Kramis

    SvaraRadera