fredag 13 januari 2012

Ett flaskkort

En god vän och fd kollega fyllde 70 år i december och hon älskar vin, mina kolleger tyckte att ett kul kort kunde jag ju fixa så ut o leta lite roliga ideer. På den här sidan hittade jag en mall på champagneflaskkort så det var jag ju tvungen att prova! Så här blev det:
Här fick jag användning av min nya embossing, använde ett vitt cardstock som jag sedan chalkade med ljusbrun för att få fram embossingen.

Så här blev det innuti.

Detta är ingen stämpel utan jag har skrivit i datorn och sedan skrivit ut, fiffigt så man slipper köpa så många olika stämplar.

Satte 3 ballonger ovanför som jag sedan la glitter, pärlemo och 3-d effekt på. Snörena är glitterlim.

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll
önskar Angela

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Skulle man kunna få be om mallen till flaskan? Vilket typsnitt har du använt? Även det mkt snyggt!

    SvaraRadera
  2. Tack för länken till mallen!
    Vet du vad typsnittet heter som du har använt?

    SvaraRadera