söndag 29 januari 2012

Färga blommor med kaffe

 När man tittar runt på allas bloggar får man så mycket inspiration till att prova på både det ena och det andra. Igår hittade jag en sida, som jag har glömt namnet på, där de hade färgat vita pappersblommor med kaffe. Hm tänkte jag, det måste jag bara prova.


Vita fina blommor från början, tyvärr lyckades jag radera fotot när de låg i kaffet så det får ni inte se ;)
Så här blev det efter att blommorna legat i kaffe ca 20 minuter. Jag använde kallt kaffe med lite böner i, trodde de skulle fastna i blommorna men det gjorde de inte.
Nu är det dax för lite annat pyssel, har några väggar att måla och ska de bli färdiga så är det nog dax att sätta fart. Sen blir det att rulla ut nya mattan och montera bordet till vardagsrummet, men det får vänta tills mannen kommer in från garaget.

Ha en fortsatt skön söndag
hälsar Angela

1 kommentar: