torsdag 14 april 2011

Kavajkort

Har varit sugen på att testa dessa kavajkort länge, gjorde 3 på en gång eftersom man ofta brukar göra lite misstag på nya kortvikningar. Vikningen var ganska enkel så alla 3 blev fina men med olika detaljer. 
En mörkgrå och en brun kavaj.
Någon slips fick jag inte till denna gång så det fick bli en scarvs istället.
På den andra mörkgrå kavajen satte jag en silver-ros på fickan. Här ser man scarvsen lite tydligare, har satt fast den med brads på 2 och en nål på 1.
På den kavajen med ros satte jag även silverknappar så att det matchar, däremot hade jag ingen silverkedja till klocka.
Så här blev de andra 2 korten.
Öppnar man sedan upp korten så är de klädda i samma papper som västen. När jag vet vad de ska användas till kommer det att sättas i enfärgat cardstock där nere och någon passande dekoration däruppe.
Ha en härlig och förhoppningsvis solig dag hälsar
Angela

6 kommentarer:

  1. Jättefina kavajkort! Visst är de roliga att göra?

    SvaraRadera
  2. woow så flotte og stillige kort, super lækre
    knus pia

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jätte fina kort, har varit sugen att prova länge, men itne kommit till skott :)
    Du frågade hur jag dammat mina canvastavlor (vet inte om du läst mitt svar på min blogg) men jag brukar inte lacka dom eller så, utan jag står på avstånd och blåser dem rena med en hårfön, funkar hur bra som helst :)
    Tjingeling /Isadory

    SvaraRadera
  4. Kanonfina.
    Har inte hunnit återgälda ditt besök hos mig förrän idag.
    Hoppas du haft det bra och kul att du gillade bandförvaringen.
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Dina kavajkort är så läckra.De har du gjort sååå bra.
    Tack,för din hälsning hos mig!

    SvaraRadera