måndag 11 april 2011

Trädgårdsarbete

 Vilken underbar helg det har varit, man kan säga att våren blåste hit och löven bort från vår trädgård. Trädgårdsarbete står inte högst på min man´s göra lista så då gäller det att göra det lite roligare, valet var enkelt det fick bli en lövblås istället för kratta! Växthuset är färdigt så imorgon blir det inköp av lite jord och kogödsel, har flyttat ut mina pelargoner och pysslingkragar. Pysslingkragarna växer väldigt sakta så vi får se vad det blir av med dem. På nätterna klär jag in dem med bananlåda och en gammal ylle-hästfilt som aldrig blev använd till hästarna (min häst blev sjuk och fick avlivas).
Nu finns det inga löv kvar i cykelskjulet....som blivit bil-förråd istället. 
Här blir vår baksida av med löven, härligt.
Ha en solig dag hälsar
Angela

4 kommentarer:

  1. Snyggt det blev med planket! Har ju inte sett det live ännu. Får se om det blir i sommar - vet vet. Mmmm en lövblås skulle man ha.
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Tsss vem vet skulle det ju va! :-)

    SvaraRadera
  3. Lövblås är en bra uppfinning !!! Min son körde mossrivare + lövblås igår. Inte heller en dum kombination. Vilka snygga kort du har gjort och vad trevligt med en scrapträff. Jag älskar sådana . Ha en bra måndag !! Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Ja det blev bra Mia, nu är det bara hörnan kvar ;)) Den ska vi ge oss på i påsk, har jag tänkt!!

    Tack Eva

    Kram på er

    SvaraRadera