onsdag 6 april 2011

Scrap-kurs hemma hos mig

I söndags kom Lotta från Fru Nilssons pysselvrå och hade kurs för 6 glada tjejer och 2 ungdomar, vi var på lite olika nivå så ungdomarna fick göra små album medans vi andra antog större utmaningar. Vi hade en underbar em med mycket tjatter om allt och lite till. Tack tjejer för en härlig em.
Ett glatt ivrigt gäng som precis börjat på sitt album.

Här har vi dotter med kusin, de fick göra ett lite enklare album eftersom de inte håller på så mycket men vill lära sig. Syster sitter och tittar på, hon gillar inte pyssel.

Lotta tittar vakande så vi gör rätt. 

Maria har full koncentration på vikningen, snabb som en vessla vilken andra drog glädje av.

Papperna är från Maja design och ? Till dessa tog jag rosa och svarta cardstock, ska bli spännande och se när allt är klart.

Här är grunden till, jag tror Lotta kallade det för grindalbum men i hennes blogg läste jag "romantiskt album".

Sakta men säkert går det framåt, detta gjorde jag på kvällen framför Tv´n. Nu gäller det bara att få tid till att göra klart det, enda baksidan med detta album: tidskrävande.

Alexandras lilla album, litet men perfekt till små saker. Får se vad hon ska använda det till...

Så här fint blev Alexandra´s lilla fina album, perfekt att sen dekorera och sätta in alla sina små foto från skolan.

Ha en riktigt trevlig dag hälsar
Angela

1 kommentar:

  1. Tack själv för en härlig eftermiddag. Hade jättetrevligt... mitt album har inte kommit så mycket längre :( har inte haft tid att sitta med det ännu, men kanske till helgen...
    ha det gott
    /Jenny

    SvaraRadera